Thursday, December 13, 2007

Teman Sepi 9

Sudah tiga hari aku main sembunyi-sembunyi dengan Fitri Shahriman, sampaikan aku terpaksa menyorok dalam bilik air bila dia mencari aku di pejabat. Mentang-mentang Andrews separuh matsaleh itu kenalan rapatnya, suka hati dia sahaja nak masuk ke dalam pejabat aku. Sejak aku jumpa dia kelmarin apatah lagi selepas dia meluahkan isi hatinya, aku dah tak boleh tengok muka dia lagi. Macamana aku nak berdepan dengan lelaki yang mencintai aku dan dia akan berkahwin dengan perempuan lain, sedangkan aku juga mencintai dia??
Aku mahu jadi perempuan yang baik-baik, tidak mengasihi suami orang apatah lagi mencintainya. Aku tak mahu merampas kasih sayang perempuan lain. Aku fikirkan jalan terbaik…aku perlu jauh dari Fitri Shahriman. Itu sahaja. Nak jadi apa…jadilah…
“Why are you hiding from Shahriman?” tanya Mr. Andrews bila Fitri Shahriman sudah pulang.
“Tak ada apalah boss…”
“You nak tipu I Naaz?”
“Mana ada tipu boss…”
“Haha… I’m matured and wise person Naaz…I can smell what’s going on between Shahriman and you. I can tell that…”
“Boss… please, jangan jadi Nujum Pak Belalang…”
This is something for you to ponder…It’s not I wanna be a Nujum…but when man keep on looking for you, cannot get his job done…come here and sit in your room for hours, if he’s not in love with that gal… that man is crazy…
“Tak ada apalah bos…”
“You always said tak ada apa…Come on Naaz… you cannot hide forever from him. Next week you ada audit di pejabat dia…dan you tahu Shahriman tak mahu orang lain.”
“I don’t mixed personal with business…don’t worry…”
“Good… lepas ini pergi jumpa dia, stop playing hide and seek.”

Hah! Fitri Shahriman memang pengelat. Selalu guna Andrews jadi kambing hitam dia. Alamak…kalau macam inilah keadaannya aku kena berhenti kerja tapi tak boleh pulak, aku terikat dengan kontrak… kena bayar gantirugi pada syarikat pulak… Ohhh, bankrupt la aku….

0 comments: