Sunday, October 14, 2007

Teman Sepi 4

“Assalammualaikum…” ucap suara lembut yang ditunggunya sejak beberapa hari yang lalu.

“Waalaikumsalam… Ain, mana menghilang ni? Puas I cari tau…”

Ada…saje aje nak diam kejap”

“You kat mana sekarang ni Ain? I datang jumpa you boleh tak?”

“Aku kat Langkawi ni Man…buat apa susah-susah nak datang sini. Jauh…” beritahu Naaz Qurratulain. Dia tak mahu menyusahkan Fitri Shahriman untuk datang berjumpa dengannya di pulau lagenda ini.

“I naik flight sweetie…” jawab Fitri Shahriman.

“Tak usahlah Iman… membazir…”

“Ishh… apa yang tak kena dengan you ni Ain? Semuanya tak boleh. Sudahlah handphone you hilang you tak beritahu I, you kena ragut pun you tak cakap dengan I… apa yang tak kena ni?” soal Fitri Shahriman.

“Nothing…”

Fitri Shahriman buntu. Naaz Qurratulain benar-benar berubah. Dia cuba mencari dimana silap dirinya, kalau-kalau dia pernah mengguris hati gadis itu.

“I ada buat salah dengan you ke Ain?”

“Takdelah Iman… jangan susah hatilah, aku okay aje… lagi dua minggu aku balik. Okaylah…syilling aku dah nak habis, senang-senang nanti,… aku call kau lagi. Jaga diri bebaik… awak tu darah manis…”

Naaz Qurratulain tidak sempat mengucapkan selamat talian telahpun terputus. Lantas meninggalkan pertanyaan pada Fitri Shahriman. Ayat terakhir Naaz Qurratulain itu seperti memberitahu padanya, mengapa gadis itu menjauhkan diri. Tiapa siapa yang beritahu dia?

Ain…hati ini Cuma sayangkan kamu…dan aku juga tahu lagu yang bernyanyi dilubuk hatimu sama seperti lagu yang berdendang dalam hatiku. Tapi kenapa kau biarkan hati kita bernyayi sendiri? Tidak sudikah kau berdendang bersamaku?

0 comments: